Egy werkfilm kíséretében vetítették a Velencei Filmfesztiválon Michael Jackson thrillerét. Elkészülésének történet is legalább annyira izgalmas, mint maga a kisfilm: a Thriller című album már egy éve listavezető volt, több sikeres klip (Billie Jean, Beat It) is megjelent a lemezről, amikor Jackson felhívta John Landis rendezőt (Blues Brothers, Oszkár), hogy látta egyik filmjét, az Egy amerikai farkasember Londonban-t, és szeretne valami hasonlót csinálni az album címadó számához. Így indult a már klasszikusként ünnepelt, film a filmben technikával készített videó története, amelyet először 1983-ban mutattak be mozikban, de 34 évvel később, felújított formában, 3D-ben vetítik, elsőként a Velencei Filmfesztiválon, számolt be a hvg.hu.
Landis a (második) premiert követő sajtótájékoztatón elárulta, hogy a moziforgalmazás miatt készítettek werkfilmet a forgatásról, ezzel a kiegészítő videóval ugyanis egyszerűbb volt a mozik műsorára betolni magát a klipet. A rendező azért is örül utólag ennek a döntésnek, és azért állt a negatív felvételek restaurálása mellé, mert szerinte ebben az időszakban láthatjuk igazán boldognak a kulisszák mögött a pop királyát. A werkfilmekben nem csak azt nézhetjük, ahogy a Thriller táncjelenetei összeállnak, de a maszkkészítés folyamatába is belepillanhatunk, ahogy Jackson órákig ül a tükör előtt, miközben Rick Baker egyre félelmetesebbé varázsolja az arcát.
A Thriller felújított változata és a hozzácsapott Making Of Michael Jackson’s Thrillert felhőtlen moziélményt ad olyanoknak is, akik koruknál fogva még most ismerkednek a pop királyának életművével.
Érdemes megjegyezni, mi is volt Jackson üstökösszerű sikerének titka. Az első és legfontosabb feltétel, amelyre Michael elképesztő kiugrásához szükség volt, minden jel szerint a video. Az Egyesült Államokban egyedül 1980-ban ötmillió videomagnó kelt el és ez pontosan egybeesett Michael Thriller-videójának megjelenésével. A leghíresebb Jackson-dalok, köztük a Billie Jean és a Beat It, hónapokon át peregtek naponta video-változatban a nagy tévéhálózatok show-műsoraiban, mielőtt a Thriller lemezváltozatát piacra dobták volna. És nem kisebb szaktekintély, mint a nagy Fred Astaire ismerte el, hogy Jackson kirobbanó tehetségű táncos, aki a lemez producere Quincy Jonesszal összefogva a Thriller-videóval tulajdonképpen megteremtette a videózás első önálló művészi alkalmazásformáját.
A Thriller előtt video-show önálló műfajként nem létezett. Filmeket és hangversenyeket vettek videóra. A – közel 14 perces -Thrillerben sikerült először megvalósítani a zene és a tánc olyan intenzitását, a hangbeli, mozgásbeli és képi ötletek váltakozásának sebességét és összhangját, amely mellett egy video-zeneszám, a hanglemezhez hasonlóan többször lejátszható.
És még valami! 2010-ben a Kongresszusi Könyvtár Nemzeti Filmarchívumába választották Michael Jackson 14 perces ‘Thriller’ videoját. Közleményük szerint a ‘Thriller’ a zenekultúra és esztétikum meghatározó darabja, az amerikai zenetörténet része.