A blues a gyökér, min­den más zene rajta a gyümölcs
2017-11-22
Több rajongója volt mint Elvis Presley-nek
2017-11-22

50 éves a pop-rock kultúra leghíresebb magazinja

Az 1967. november 9-én megjelent legelső lapszám nyitó oldalára John Lennon fotóját tették a How I Won the War (Hogyan nyertem meg a háborút)  című filmből.

 

Nyomtatott és online változatának hetente 60 millió olvasója van. A magazin 50 éves története során a pop kultúrára fókuszálva, nem egyszer a politikai élet felé is kacsintgatva, vezető szerepet ért el a zeneszerető generációk számára.

 

A magazint San Franciscóban a hippi ellenkultúra epicentrumában – hol máshol? – alapította Jann Wenner és Ralph Gleason újságíró, előbbi a mai napig a lap kiadója.  Az első vezércikk a monterey-i fesztiválról szólt.

A lapot Wenner (családjától és leendő felesége szüleitől) kölcsönkért 7500 dollárjából alapították, nevet Muddy Waters és Bob Dylan vonatkozó dala (Rollin’ Stone és Like a Rolling Stone) és a Rolling Stones nyomán választottak. Az első számban Wenner azt írta, hogy Rolling Stone “nem csak a zenéről szól, hanem azokról a dolgokról és attitűdökről, amiknek köze van a zenéhez”. Ez a mai napig is így van, az arányok azonban finoman eltolódtak az egyébként még mindig meghatározó zene felől a populáris kultúra más területei felé.

A Rolling Stone-ban – mely 1977-ben átköltözött New Yorkba – az elmúlt évtizedek alatt olyan emblematikus szerzők publikáltak, mint Hunter S. Thompson (a Rolling Stone hozta le először a Félelem és reszketés Las Vegasban című Thompson-regényt, két részben), P.J. O’Rourke, Lester Bangs, David Fricke, vagy Kurt Loder, de a lap neve szorosan összefonódott többek közt a magazinban fantasztikus képeket publikáló legendás fotóssal, Annie Leibowitzcal is.

2017 szeptemberében a Wenner Media bejelentette, hogy a lap – melynek időközben számos nemzetközi mutációja indult Chilétől Japánig – többségi tulajdonrésze eladó.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.